Faceți căutări pe acest blog

Motor zgomotos,tacanit groaznic

Am rezolvat problema dupa inca 1600 de km, dar iata ce s-a intamplat :dupa ce am cumparat masina din targul de masini din Bucuresti, de la o firma care aduce masini din Germania (pe platforma)
I-am facut proba, dar pe loc, motorul era zgomotos dar mi-am zis ca nr de km pe care-i avea atunci 267000 Km, e normal sa fie zgomotos.
Ajuns acasa am desfacut _chiuloasa_ si m-am luat cu mainile de cap, uleiul nu ajungea si in _chiuloasa_, asa ca tot ce era in _chiuloasa_ facea direct metal pe metal.
Problema era de la pompa de ulei, care era uzata rau ,circuitul uleiului care urca catre _chiuloasa_ se face pe langa un surub care tine si _chiuloasa_ prinsa de motor, era infundat,
iar in toata _chiuloasa_ era marmelada, probabil din cauza temperaturii mari (peste 90C), si a uleiului care doar a fost completat, asa ca toata _chiulasa_ era compromisa.
Suportul pe care sta axa cu came (umerii) aratau pe interior ca si cum ar fi dat cineva cu ciocanul in ei, incerc sa fac cateva poze , poate se va vedea mai bine vechea _chiulasa_.
astfel am dat jos axa cu came , culbutorii, tachetii, iar fiecare umar (cel pe care se sprijina axa cu came) are fiecare cate un canal prin care uleiul sub presiune urca si lubrifiaza
axa cu came,doar ca si aceste canale erau infundate, asa ca m-am chinuit si le-am desfundat cu nitrodiluant, (in spatele chiuloasei se afla un surub care comunica cu toate aceste
canale de ungere), si am reusit cat de cat ,ca sa fac ca uleiul sa ajunga si in _chiulasa_, dar presiunea era inca foarte mica, asa ca cu un schimb de ulei mai ieftin si Duralube
am facut inca 1600 Km, deoarece aveam mare nevoie de masina.
Am reusit sa gasesc o alta _chiulasa_ ,dar care era ok ca fiind parte mecanica, singura pretentie a mea a fost ca cel care mi-o aduce sa desfaca tot in fata mea ca sa vad cum arata
axa cu came, si sa vad in primul rand daca are joc pe undeva.
_chiulasa_ am dat-o la planat , am majorat putin canalul prin care urca uleiul, am schimbat pompa de ulei cu alta noua, si iata ca o am si in ziua de astazi la fel ca acum 5 ani.
Dar....... schimbul de ulei il fac doar cu ulei original pentru BMW , costa 35 lei 1 L, + un flacon de Duralube.
Nu a fost vorba de missfire, ci doar de acel zgomot ca de polizor + acel tacanit enervant
Cum am verificat:
Dupa ce am asamblat totul la loc ca proba eu am facut asa: cu motorul deja cald ,am dat capacul de _chiulasa_ jos, astfel deasupra axei cu came se afla o teava subtire care
lubrifiaza camele care imping culbutorii, asa ca invartind cu o mica manivela de axul motor (mai voiniceste, cu bujiile scoase) ,uleiul incepe deja sa pice pe came.
De-atunci nu am mai avut probleme cu acel tacanit.

Cum am verificat lantul daca e slab sau nu: invarti inapoi de axul motoro jumatate de tura si il tii asa blocat si apoi verifici sa vezi cat de slab este.

Niciun comentariu: