Faceți căutări pe acest blog

Regulatorul de relanti



Hai sa-ti spun cum se manifesta la mine cu senzorul masinii: dupa ce dau prima cheie turatia imi creste la relanti undeva intre 1500 si 1800 in functie de temperatura de afara, si usor usor incepe sa scada concomitent cu cresterea temperaturii motorului astfel in jurul valorii de 90C, relantiul e undeva pe la vreo 850-900 rot/min.. Indiferent unde m-as juca cu pedala de acceleratie in toata gama asta de temperatura, apas pedala de acceleratie creste turatia, iau talpa de pe pedala, si turatia scade foarte lent si se opreste usor la turatia avuta inainte de ai da talpa. Chestia asta eu nu am vazut-o la videoclipul tau. Cel care comanda regulatorul de relanti e ECU. Sunt mai multe variante de a comanda regulatorul de relanti. Pentru a fi 100% sigur ca e partea de comanda de la Ecu catre regulatorul de relanti, sau poate e chiar regulatorul de relanti defect mecanic, trage 2 fire de la regulator si leaga-te la un aparat de masura analogic( nu digital), asa poti sa vezi cat de lin scade tensiunea la bornele regulatorului, daca tensiunea scade repede si este sincrona cu scaderea turatiei motorului, atunci parte din problema provine de la ECU, daca tensiunea scade foarte lent , iar turatia motorului scade mult mai repede,atunci problema e strict doar de la regulatorul de relanti.

 Nu ai verificat pana la capat una e doar sa misti tu cu mana lamela aia din el si alta e ca ea ca piesa sa fie comandata de ECU , si ce este mai important , pe galeria de admisie se creaaza depresiune al naibii de mare, la 800 rot/min. Una e sa o verifici pe loc si cu totul alta e sub depresiunea aerului. Este ca si cum ai incerca sa respiri cu furtunul de la aspirator foarte aproape de gura.
O alta problema care intervine si pe care n-o poate compensa partea electronica care comanda regulatorul de relanti, este cantitatea de benzina injectata, daca nu este in raportul de aproximativ 14:1
atunci totul o ia razna si poti avea acea cadere de turatie necontrolata. Acest raport de 14:1 e controlat de sonda lambda si nu are nicio legatura cu circuitul de relanti. Corectiile pe fiecare injector se citesc doar cu motorul in sarcina, foarte posibil ca sonda lambda sa nu-si faca treaba prea bine, si ar trebui curatat foarte bine (doar daca are sub 100000km), si reluat testul. Daca poti vizualiza sonda lambda in inpa , ar fi cel mai bine daca se schimba datele din 0 in 1 si iar in 0, si cat de des.

Niciun comentariu: