Pentru E36 motor M43 B16 si similar acestuia se poate determina usor si pentru
alte modele,important este principiul de functionare
In fotografia alaturata
aveti descrierea pinilor
de la debitmetrul de la
un E36 motor M43 B16
1995.
In interior se afla si
senzorul de temperatura
care se afla intre pinii
4 si 5 , pinul 4 fiind
iesira senzorului de temperatura.
Pinul 2 este iesirea senzorului care masoara
cantitatea de aer care trece prin debitmetru.
Testele se fac doar cu cheia de la bord rotita pe a 2-a treapta, pentru a
alimenta debitmetrul
Cu cheia de la bord rotita le a 2-a treapta
putem testa daca avem pe pinul 1 tensiunea de +5v.
Debitmetru contine in interior o parte electronica care se alimenteaza cu 5v.
Toate masuratorile se fac doar intre pinul 5
care este - minusul
bateriei ,si pinii din mufa tata a debitmetrului.
Aveti grija sa nu atingeti
pinii intre ei pentru a nu face scurtcircuit intre
pinul2 si pinul 1 (+5v)
Indiferent de situatie cu
motorul pornit sau nu
pinul 1 trebuie sa aibe doar
Pinul 2 reprezinta iesirea
debitmetrului in functie de masa de aer pe care o
absoarbe motorul.
Tensiunea de 0.26v este cu clapeta inchisa iar valoarea de 4,78v este valoarea cu clapeta deschisa complet.
Pinul 3 ramane la aceasi valoare indiferent de situatie.
Pinul 4 este iesirea senzorului de temperatura si are valoarea din poza pentru o temperatura de 3C.
Daca dati jos cupla tata
senzorul de temperatura se poate verifica direct
cu aparatul de masura
intre pinii 4 si 5 indicand
o valoare de 2,1k la 22C
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu